Pomysł na niepogodę...

Szklana mozaika

"Szklana mozaika"

Sony 77MII, Tamron 90mm
1.6s, f/25, ISO 200
 

Dni takie jak dzisiaj, kiedy za oknem nie ma prawdziwej zimy, brakuje słońca, przyroda jeszcze śpi również można znaleźć ciekawy obiekt do zdjęć. Moje zdjęcie zostało wykonane aparatem ustawionym na statywie, a migawkę wyzwalałem z pilota. Obiekt pracy, to szklany wazon w którym paliła się świeczka (taka, jak do podgrzewaczy), a tłem była kartka z przyklejonymi kolorowymi puzzlami...

Efekt chyba ciekawy. Jednak aby dobrze doświetlić w domowych warunkach, przy braku naturalnego światła, zastosowałem pewien manewr. Wymagało to przygotowania przez mnie małego "foto studia". Znalazłem wolne pudełko w którym wyciąłem 3 dodatkowe otwory po bokach i z góry. Miejsca wycięć zakleiłem białą pianką zabezpieczającą. Znajdziecie taką np. przy sprzęcie elektronicznym (opakowanie zabezpieczające w pudłach) lub można wykorzystać piankowe koperty po ich rozcięciu. Wymaga, to nieco pracy ale można później korzystać z tego rozwiązania wielokrotnie. Wklejenie tej pianki spowodowało zmiękczenie światła domowych lampek, które ustawiłem na bokach i z góry swojego "foto studia". Dzięki temu jest możliwość wykonywania ciekawych zdjęć, małych obiektów z równomiernym doświetleniem.
Przykładowe zdjęcie mojego mini foto studia przedstawiam poniżej:
mini "foto studio"
Zdjęcie widoczne w moim mini "foto studio"
Jest to przykład na kreatywne wykorzystanie sprzętu i przeróżnych domowych akcesoriów, jako obiektów fotograficznych. Efekty mogą być naprawdę bardzo ciekawe, a zdjęcia nietypowe. Jednocześnie nie musimy posiadać drogiego sprzętu doświetlającego i specjalistycznych dodatków, jak w profesjonalnych foto studiach. Chociaż, dobrze było by dysponować foto studiem z prawdziwego zdarzenia... :)

 

 

 

 

Inne przykłady kreatywnych fotek z wykorzystaniem mojego mini "foto studia" znajdziecie w zakładce - Kreatywnie >>>>


Komentarze

Popularne posty